הדפסה

תע"א 8146-09 רבקה גולן נ' חברת ארדן קונטרול טק בע"מ

16

בית דין אזורי לעבודה בתל אביב - יפו
תע"א 8146-09 רבקה גולן נ' חברת ארדן קונטרול טק בע"מ
05 יולי 2011

בפני
כב' השופטת נטע רות
נ.צ. גב' נירית אשכר-טולקובסקי
נ.צ. מר צבי קוסטרינסקי

התובע
רבקה גולן

ע"י ב"כ עו"ד גיל בר-זוהר

נ ג ד
הנתבעת
חברת ארדן קונטרול טק בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד ארז רייפנברג
<#2#>

פרוטוקול

התובעת מעידה לאחר שהוזהרה כחוק.
חקירה נגדית (השעה כעת 8:38)
ש. לגבי סע' 15 לתצהירך –
ת. נכון שעזבתי את המקום לאחר מס' דקות. סביבות 16:30.
ש. איפה השארת את הטלפון הנייד ?
ת. במגירה העליונה בצד שמאל של השולחן יחד עם המפתחות. לא נגשתי למחשב שלי. בקשתי להוציא את התיק האישי שלי ואופיר נכנס איתי לחדר. את שאר הדברים שלחו אלי הביתה. לא נגעתי במחשב.
ש. מי זה אוהד גולן ?
ת. בני. מעין היא בתי. יש לה סטודיו.
ש. אני מציג לך פרוט שיחות של מכשיר הטלפון. זה המנוי שלך ?
ת. כן. זה המנוי של מחלקת שרות.
המסמך הוגש וסומן נ/1

ש. בצד ימין סימנתי קו שחור. את מזהה את המספרים בשעה 17:17 למשל ?
ת. נכון זה הטלפון של הבן שלי.

ש. את רואה שיחה מהיום למחרת בשעה 19:55 ?
ת. זה הטלפון של הבת שלי.
יצאתי מהחברה סביבות השעה 18:00. הייתי אצלו בחדר והוא הביא לי את מכתב הפיטורים. הייתי בהלם מוחלט.
ש. חיפשת דירה להשכרה באותה תקופה, מי זה סגל ?
ת. לא חיפשתי דירה. לא חייגתי אל סגל. אין לי קשר איתו. הוא רק היה חבר לעבודה.
ש. בתך סיפרה לך שהיתה איתה שיחה של 2 דק' ?
ת. ביום שפיטרו אותי היא היתה אצלי כל הערב וגם הביאו לי רופא הביתה. בוודאות לא לקחתי את הטלפון, הוא נשאר במגירה. אין לי מה לעשות בו. זה טלפון של שיחות שרות.
ש. מתי הוא ביקש ממך להגיע ?
ת. בשעה 9:00 הוא ביקש שאבוא ביום למחרת הפיטורים, שאתן חפיפה למחליפה שלי.
ש. יש לך אישור מחלה נוסף ?
ת. לא. הם ידעו שאני בחופשת מחלה. רותי באה לבקר אותי.
ש. לגבי סע' 7-8 לתצהירך – איזה תפקידי ניהול ביצעת ?
ת. לא קבעתי מדיניות. נתתי הצעות מחיר, שדרגתי חדרי שרות...
ש. ניהלת את מחלקת השרות ?
ת. כן, קבעתי מדיניות. ישבתי עם מנהלים לשעבר וביחד החלטנו כמה לקחת. יש דברים שהוא אמר לקחת פחות ואני אמרתי לקחת 8-10 אחוז.
ש. איך בנוי התמחיר ?
ת. לוקחים פר חלקים שיש ומזה לוקחים את האחוז. החלטנו לקחת בין 6-10 אחוז ואני החלטתי לקחת 8-10 אחוז. במחלקת מולטימדיה אני החלטתי את האחוזים.
ש. את יודעת שזה אפילו לא בסמכות המנכ"ל לקבוע את זה ?
ת. לאחר שהחלטנו על האחוזים הלכתי למר שמיר והכל היה באישורו. אין לי סמכות חתימה.
ש. קבלת או פיטרת עובדים ?
ת. קיבלתי עובדים וקבעתי להם פגישה עם המנהל. ניהלתי איתם שיחה ראשונית לפני שנכנסו אל המנהלת.
ש. ראיינתי עובדים ?
ת. שיחה ראשונית. לא מעבר לזה. לא הייתי מנהלת מחלקה. ניהלתי שרות.
ש. איזה פרויקטים ניהלת ?
ת. קרית הממשלה ברמלה, למשל. ניהלתי רק את חוזה השרות. הבאתי את העסקה לחברה. נסעתי פיזית מספר פעמים לשם והבאתי את חוזה השרות למחלקה. זה לא נעשה טלפונית.
ש. זו היתה עסקה סגורה.
ת. ממש לא. כל חוזה שרות גדול נסעתי והחתמנו את הלקוח. ואם היה צריך מספר פגישות, אז נסעתי.
ש. נסעת כמזכירה.
ת. לא נכון. מזכירה לא מנהלת חוזים ולא יוצאת לחתום חוזים מעל 100 אלף ש"ח.
ש. יש לך השכלה בתחום ?
ת. לא, נסיון, נסיון חיים. התעסקתי בזה 6 שנים. אני לא מבצעת התקנות. עשיתי מערך אדמיניסטרטיבי ומערך שרות.
ש. רוצים לעשות ווידאו קונפרנס.
ת. אני לא תכננתי את החדרים אלא רק תמחרתי את השרות. התמחור נעשה על פי מצב קיים.
ש. רק חידשת חוזים קיימים.
ת. ממש לא. עופר שמיר יכול לאמת את דברי.
ש. לגבי סע' 9 לתצהירך –
ת. משימות בלתי אפשריות היו כשבשעה 17:00 הייתי אמורה ללכת הביתה ואופיר היה נכנס אלי ומבקש את מספרי תעודות הזהות של כל טכנאי השרות. אמרתי לו שהם בחו"ל ואיך אעשה את זה והוא אמר – עכשיו אני צריך את זה. כל מה שיש במחלקה, אני הייתי המוקד.
נתבקשתי להביא מסמכים רלבנטיים להשכלה של כל אחד ופרטים אישיים שלהם, שכל אחד יספר על עצמו כדי שיכיר את האנשים. זה משימות בסיום עבודה ומבקשים את זה ב- 15 דק' כשהאנשים היו ברומניה.

לשאלת בית-הדין – מדוע הוא עשה את זה ?
ת. לא יודעת. הוא פשוט רדה בי.

לשאלת בית-הדין – יש לך עוד דוגמאות למשימות בלתי אפשריות ?
ת. אני בטוחה שיש. למשל טבלאות של פרויקטים של אנשי מכירות שצריך לחשב פרויקט פרויקט, כמה כל איש מכירות מכר. זה בלתי אפשרי בזמן קצר. צריך לחשב. עשיתי עבודה יסודית ולא ניתן לעשות את זה ב- 15 דק'.

ש. מה זה "שגר ושכח" ?
ת. זו הדרך של אופיר להגיד שהוא אמר מה לעשות וזהו. הכל עבר דרכי ואי אפשר שאדם אחד יעשה כל כך הרבה דברים באפס זמן.
ש. אבל אמרת בתצהירך שהוא שלל ממך תפקידים.
ת. לא, הוא שלל ממני את העמלות הכספיות.
ש. לגבי הפיטורים שלך – אמרת שידעת שזה צפוי להגיע.
ת. אני לא אמרתי כזה דבר. אמרתי שהוא רדה בי.
ש. היתה לך שיחה קודמת עם לילך ?
ת. כן, מיוזמתי. לילך היא מנהלת כ"א. היא נכנסה לתפקיד יחד עם אופיר שחר.
ש. היתה לך שיחה גם עם אופיר ?
ת. לאחר השיחה עם לילך היתה לי שיחה אופיר. לא זוכרת את היום המדויק. זה היה לפני פיטורי, בסוף חודש דצמ'.
רציתי להבין למה היחס הקשה הזה כלפי, אני 6 שנים בחברה,החליפו לי מנהלים והצלחתי להסתדר. הוא אמר שזו צורת העבודה שלו ואם זה לא מתאים לי אני צריכה להסיק את המסקנות. שפטו אותי על לא עוול בכפי. אני פניתי אליו להבהרת המצב.

לשאלת בית-הדין – הוא הציג בפניך טענות ?
ת. לא. הוא אמר שזו צורת ההתנהגות שלו וככה הוא מתנהג. בתחילת עבודתו קיבלתי ממנו מחמאות ואני לא מבינה מדוע היחס השתנה.

לשאלת בית-הדין – כששאלת מדוע היחס השתנה מה הוא אמר ?
ת. שזו דרך עבודתו. אמרתי שלא מגיע לי יחס כזה והוא הבטיח שהוא ישים לב ליחס שלו. היתה שיחה טובה אבל היא נקטעה באמצע בשל הרמת הכוסית. בקשתי להמשיך את השיחה לאחר מכן והוא שלל – אין לי זמן. וזאת עד למועד פיטורי.
ש. ראית את המכתבים המצורפים ?
ת. לא היה ולא נברא. היתה שיחה אחת ביוזמתי עם לילך ואחת עם אופיר. לא היה שום שימוע. הדבר היחידי שהיה זה מכתב הפיטורים.
ש. מדוע לא פירטת שיחות קודמות ?
ת. כי לא היו.
ש. לגבי נספח ו' – לא קיבלת עמלות בכל חודש ?
ת. נכון, קיבלתי אחת לרבעון. זה לא היה סכום קבוע.
ש. העמלות הינן נגזרת של כל מחלקת השרות ?
ת. לא, זה נגזרת של העבודה שאני עשיתי. אם קבלתי קריאת שרות וטיפלתי בה וכתוצאה מכך היו צריכים להוסיף מס' מוצרים, תקלות או תמחור – קיבלתי תגמול. בנוסף, כל חוזה שרות שנחתם קיבלתי עליו עמלה. זה היה הבונוס שלי.
ש. לגבי סע' 26 לתצהירך – איך חישבת ?
ת. זה בגין הגביה. חישוב עמלות לפי הטבלה שעופר שמיר עשה. מדובר על חצי שנה.
ש. היו מכירות של 300 אלף ש"ח ?
ת. זה חובות של המחלקה. זה על פי גיול חובות. זה היה הדוח והוא נשאר במשרד. איני זוכרת את הסכום המדויק. הניירת לא אצלי.
ש. לגבי סע' 27 לתצהירך – איך חישבת ?
ת. עמלת שרות שלא קיבלתי. אני מפנה לטבלה מחודש דצמ' שורה תחתונה. השורות שהקפתי בעיגול זה של כל המחלקה. אן לי את הניירת על מנת שאוכל להסביר את החישוב.
ש. לגבי נספח ז' לתצהירך – עופר עשה תחשיב כשהשורה התחתונה זה 4,040 ש"ח.
ת. נכון והוא טעה, ואז הוא תיקן את זה ל- 5,000.
ש. לטענתי התחשיב הוא מדויק. עופר עשה על זה X ורשם – רותי, יש לתת לריקי 5,000 ש"ח. זה בונוס.
ת. נכון, זה הגיע לי על חוב שהבאתי לחברה לאחר שפגשתי את החייב במסעדה והבטיחו לי תגמול. למרות שהבטיחו לי יותר, נתנו לי 1,000 ש"ח.
ש. לטענתך מגיעים לך 10 ימי חופשה ?
ת. נכון. לא הייתי ביתרה שלילית. עבדתי 6 שנים בחברה ולא יכול להיות שנשארו 12 ימי חופשה. חישבתי לפי הימים שלא נוצלו על ידי.
ש. אי פעם כתבת או הערת על יתרת חופשה ?
ת. קודם לא היה לי מינוס ימי חופשה. אני לא יודעת מאיפה זה.

מר אופיר שחר מעיד לאחר שהוזהר כחוק.
חקירה נגדית (השעה כעת 9:15)
ש. מה תפקידך ?
ת. מנהל חטיבת מולטימדיה. אני עדיין בתפקיד זה.
ש. הכרת את התובעת לפני שהתמנית לתפקיד זה ?
ת. לא. התחלתי לעבוד איתה למרות שקודמי הזהירו אותי מפני מצבי רוח משתנים, אבל אמרו שהיא ממלאה את התפקיד.
ש. יש לכם תיק אישי לכל עובד ?
ת. איני יודע. לא ראיתי תיק אישי של התובעת.
ש. איפה תייקת את מסמכי השימוע שלך ?
ת. במחשב. הדפסתי אותם רק לצרכי התיק הזה.
ש. מה היה תפקידה של התובעת ?
ת. מזכירת החטיבה.
ש. מזכירות מקבלות אצלכם עמלות או פרמיות ?
ת. עמלות לא. פרמיות בדר"כ לא.
ש. האם נכון שהיא קיבלה עמלות כשהיא טיפלה במחלקת שרות ?
ת. לא יודע.
ש. מה היה תפקידה ?
ת. שימשה כמזכירה אישית של מנהל החטיבה, שלי, נותנת שרותי משרד כאלה ואחרים לשאר עובדי החטיבה. בנוסף היא חידשה חוזי שרות של לקוחות קיימים, לקוחות שהותקן אצלם ציוד, בתום השרות יש צורך לחדש את חוזה השרות. להתקשר או שהם מתקשרים.
ש. היה לה שיקול דעת מה לתת להם ולמי להתקשר ?
ת. ברוב המקרים, לא. יש בדר"כ אחוז מסוים קבוע. במידה ורוצים יותר, פונים לקבל אישור אד הוק. היה לה שיקול דעת במקרים בהם נאמר לה לנהל שיחה וזה הגבול אליו את יכולה להגיע.
ש. אתה נתת לה את ההנחיות האלה ?
ת. חלק. חלק היו מובנים עוד טרם כניסתי לתפקיד.
ש. באיזה שלב החלטת לפטר אותה ?
ת. בסוף, בסוף כשהתקיים השימוע.
ש. רק בשימוע החלטת לפטרה ?
ת. במהלך התקופה בה עבדנו יחד היו לא מעט מקרים של חוסר שביעות רצון מאופן תפקודה לגבי איך שאני תופס את תפקידה. זה עלה מדי פעם בשיחות שוטפות.
ש. יש תעוד לשיחות אלה ?
ת. לחלק יש תעוד. היו מקרים שהיו שותפים לשיחה כמו מנהלת משאבי אנוש, או שהיו שיחות שלי עם מנהלת משאבי אנוש לאחר שיחה עם התובעת, או שיחות שנהלתי אותן עם התובעת. בחלק מהשיחות ערכתי רישום.
ש. יש תעוד לשיחות אלה ?
ת. יש סיכום שיחה שערכתי עם התובעת ב- 19/11 ומה- 19/12. יש דברים שתעדתי אצלי במחשב.
ש. אף אחת מהשיחות האלה לא הובאו לידיעתה של התובעת.
ת. זה שקר. שיחות שמתבצעות עם עובדים, ואני מנהל הרבה שיחות עם עובדים באופן יזום.
ש. מדוע לא העברת העתק למנהלת משאבי אנוש ?
ת. לא ראיתי צורך.
ש. לאילו שיחות אתה מתייחס שנכחה מנהלת משאבי אנוש ?
ת. היו שיחות משותפות שלי ושל התובעת ושל מנהלת משאבי אנוש.
ש. תוכל להפנות ?
ת. אני לא מתעד כל שיחה.
ש. מדוע אין תצהיר של מנהלת משאבי אנוש ?
ת. אני לא יודע. אני לא עו"ד.
ש. מי החליט לבצע את השימוע ?
ת. אני לאחר התיעצות עם מנכ"ל החברה ומנהלת משאבי אנוש. רציתי להבהיר לה שהיא מועמדת לפיטורים מאחר ויש חוסר שביעות רצון.
ש. מדוע לא החתמת אותה על מסמך הזמנה לשימוע ?
ת. לא ידעתי שצריך.
ש. התובעת טוענת שכלל לא ידעה שיש שימוע.
ת. כן??
ש. מי נכח בשימוע ?
ת. אני.
ש. מדוע לא דאגת שישב בשימוע עוד אדם ?
ת. לא ראיתי בכך צורך. לא זוכר אם דברתי עם המנכ"ל לגבי הצטרפותו לשימוע. אבל היתה התיעצות איתו קודם לשימוע. לא ערכתי פרוטוקול של השימוע כי הפניתי את תשומת ליבי לדבריה ואם אני מוצא לנכון אני כותב את הדברים לאחר מכן.
ש. אתה שמעת אותה בשימוע והחלטת בסוף ?
ת. לפני השימוע נערכו הרבה שיחות, לפני השימוע התיעצתי עם גורמים בחברה לשמוע את דעתם ומה כדאי לעשות ולאחר מכן בשיתוף הגעתי למסקנה שיש לערוך שימוע.
ש. אתה זימנת ואתה שמעת אותה בשימוע והחלטת בסוף ?
ת. נכון.

לשאלת נציג הציבור – היא קיבלה ממך העתק של השימוע ?
ת. לא זוכר. אני יודע שעשיתי סיכום והלכתי איתו למנכ"ל.

לשאלת נציג הציבור – היא קיבלה העתק מהמכתבים שעשית או סיכומי שיחות ?
ת. לא.

ש. מה עשית לאחר השימוע ?
ת. אותו יום או למחרת חזרתי עם הנתונים והתיעצתי שוב עם מנכ"ל החברה והמלצתי לפטרה. הוא הסכים עם דעתי, שאל כמה שאלות ואח"כ הוא הכין מכתב.
ש. השימוע נערך ביום חמישי אחה"צ ופיטרתם אותה בראשון בבוקר. לצורך מה ערכתם לה שימוע?
ת. השימוע נערך על מנת לומר לעובדת שלאחר כל התהליך שנערך איתה, שכרגע נשקלת האפשרות לפטרה וניתנת לה הזדמנות להגיב ולשמוע מה יש לה לומר. לאחר שהיא תשמיע את דבריה אני אקבל החלטה איך לנהוג.

ש. מה באמת היא השמיעה במהלך השימוע ?
ת. לא היתה הרבה תגובה. היא אמרה שהיא צפתה שזה יקרה.
ש. היא לא התנגדה לפיטורים ?
ת. נכון.
ש. איך תוכל להסביר את תגובתה הנסערת אח"כ ?
ת. אין לי הסבר.
ש. בראשון בבוקר פיטרתם אותה. אז מתי שקלתם את המשך העסקתה ?
ת. אני שוחחתי עם המנכ"ל לאחר השימוע, איני זוכר אם ביום חמישי בערב או בראשון בבוקר וגם איני זוכר אם זה היה בטלפון או ב- 4 עיניים.
ש. מה קרה בתום השימוע ?
ת. היא ניגשה לחדרה לאסוף את חפציה האישיים. סוכם עימה כשתהיה מחליפה אודיע לה לבוא ולחפוף אותה.
ש. אם כך בתום השימוע היא ידעה שהיא מפוטרת ?
ת. אני מתקן. זה היה לאחר קבלת מכתב הפיטורים.
ש. מה קרה בסוף השימוע ?
ת. היא חזרתה לעמדתה באופן רגיל ונורמלי ואח"כ הלכה הביתה ובראשון היא באה כרגיל.
ש. מתי ניתן לה מכתב הפיטורים ?
ת. לא זוכר שעה. אני נתתי לה את המכתב. אחרי שהיא קיבלה את המכתב היא הלכה לחדרה לאסוף את חפציה האישיים. נתתי לה לעשות את זה ואח"כ היא עזבה את המשרד. הסיכום היה כשתהיה מחליפה היא תבוא לחפוף.
ש. של מי היה הרעיון שהיא צריכה ללכת מיד בקבלת מכתב הפיטורים ?
ת. שלי.
ש. מדוע ?
ת. מאחר ובמשך תקופה לא קיבלתי ממנה את התפוקות המתאימות ולא ראיתי צורך שהיא תשאר בעבודה. במהלך תקופה היא היתה ממורמרת ויצרה אוירה לא טובה והחלטתי לשים לכך קץ. שהיא תלך לביתה ואם היא זכאית למשהו, תשלום או מה, הכל יהיה לפי החוק ומה שצריך. עד לבקשה להגיע לחפיפה.

לשאלת בית-הדין – מדוע היא היתה ממורמרת תקופה ארוכה ?
ת. איני יודע. הבנתי שזה תדיר אצלה. ריבים עם אנשים ולקוחות, ולא טוב לי וכו'.

ש. הלכת איתה שהיא תאסוף את חפציה ותעזוב ?
ת. לא, אמרתי לה לאסוף את חפציה ואמרתי לה שאקרא לה כשתגיע מחליפה.
ש. זה קרה ?
ת. לאחר פרק זמן מסוים שאיני זוכר מהו, כשהיתה מועמדת להחליף אותה באופן זמני, הרמתי אליה טלפון ובקשתי שתגיע לבצע חפיפה. בהתחלה היא אמרה שאין בעיה והיא תגיע ולאחר מכן הפסיקה לענות לטלפון. לאחר שלא קיבלתי מענה משך כמה ימים, הגיעה אלי הודעה דרך עובדת אחרת שהיא אינה חשה בטוב.

לשאלת בית-הדין – כמה זמן חלף מאז שהיא עזבה ועד למועד שבקשת ממנה לבצע חפיפה ?
ת. מספר ימים.

ש. לטענתך היא חיבלה במחשב ומחקה חומר – מי גילה את זה ומתי ?
ת. לאחר מספר ימים מפיטוריה כשניסיתי להכנס למחשב ולהסתכל על חומר גיליתי שאין על המחשב שום חומר. הכל נמחק.
ש. אם גילית שהבחורה מסוכנת ומוחקת חומר מהמחשב, מדוע קראת לבוא לעשות חפיפה ?
ת. היה אצלה המון ידע נוכח שנות עבודתה בחברה. כוונתי שהיא תגיע לבצע חפיפה כשאני נוכח כדי לקבל ממנה את המידע החסר שאינו על המחשב.
ש. זה תועד ?
ת. לא בכתב, היו טלפונים לא מעטים.
ש. אמרת לה שהיא מחקה את המחשב ?
ת. לא זוכר. למנכ"ל סיפרתי על המחיקה והוא לא ראה בעיה שהיא תגיע לבצע חפיפה.
ש. יש לך ראיה לגבי תלונות של ספקים/ לקוחות ?
ת. לא. זה היה בעל-פה.
ש. אצלך, כל המכתבים הם מהמחשב שלך מבלי שהעתק נמסר לתובעת וחוץ מזה אין דבר כתוב או ראיה אחרת. עושה רושם שמדובר בדברים שנעשו בדיעבד ואתה היית אחראי להכל.
ת. אין לי ראיות אחרות.
לשאלת נציג הציבור – כשלקוח התלונן, לא עשית רישום לעצמך ?
ת. לא. כשמגיעה תלונה מלקוח אני מטפל בה מול הלקוח ומנסה לסגור אותה מיד.

לשאלת נציג הציבור – אז איך אתה יודע שזה טופל. אולי הלקוח התלונן שוב יותר מאוחר ?
ת. כי אני מטפל בלקוח בעצמי.

לשאלת בית-הדין – התובעת העידה שהעמלות ששולמו לה היו בגין חוזי שרות שהיא חידשה.
ת. אכן היא חידשה חוזי שרות וזה היה חלק מתפקידה. אני לא יודע לגבי העמלות, לא נגעתי בשכרה.

מר שמיר עופר מעיד לאחר שהוזהר כחוק.
חקירה נגדית (השעה כעת 9:49)
ש. אתה מנכ"ל החברה ?
ת. כן וגם סמנכ"ל כספים. אני מכיר את התובעת מתחילת עבודתה בחברה.
ש. מה זה עמלת שרות ?
ת. העמלות של התובעת נבעו משני נושאים: גביה וחשבוניות שרות שיצאו מהמחלקה.
ש. מה היו תפקידי התובעת ?
ת. מזכירת מחלקה, דואגת להדפסות, פגישות מנהל המחלקה, דברים של משרד.
ש. מזכירה מדברת עם לקוחות ?
ת. יתכן. במידת הצורך ולאופי התפקיד באותה מחלקה. היא לא יכולה לגבות כסף בלי לדבר.
ש. מה לגבי חידוש חוזים ?
ת. היא שלחה את ההסכם ווידאה טלפונית שהוא חותם ומחזיר. חוזה שרות מתחדש כמעט אוטומטית. אין הליך של מכירה ושכנוע.
עד סוף 2008 הייתי סמנכ"ל החברה ולאף אחד בחברה מלבדי לא היה שיקול דעת לגבי תמחור או אחוזי הנחה.
ש. לא היו סכמות שיחה שהיא הונחתה איך לדבר עם הלקוחות ?
ת. התובעת ידעה היטב את תפקידה. רק שיחה טכנית.
ש. מי היתה מנהלת משאבי אנוש ?
ת. לילך.
ש. מדוע היא לא נתנה תצהיר ?
ת. תפנה לעורך-הדין.
ש. ראית את תיקה האישי לפני הדיון ?
ת. לא, קראתי אותו לפני הבוררות. יש בו תנאי העסקה, תכתובות וסיכומים, עדכוני שכר או בונוס, התכתבות עם מנהלת.

לשאלת נציג הציבור – היו בתיקה האישי תלונות ?
ת. יכול להיות. איני זוכר. אם לא צורפו לתצהיר, אז אין.

ש. מתי התקבלה ההחלטה לפטרה ?
ת. בין השימוע לבין הפיטורים בפועל. לאחר השימוע נעשה דיון.
ש. מי החליט לבצע את השימוע ?
ת. מנהל המחלקה. הוא התיעץ איתי טרם השימוע. מטרת השימוע היתה להגיד לתובעת שהיא עומדת בפני צומת משמעותית לטעמנו ויכולה למצוא עצמה מפוטרת. זה אחרי שיחות אינספור עם המנהל הקודם שלה, לילך והמנהל הנוכחי. זה השימוע הכי ארוך שהיה לי בחיים.

לשאלת בית-הדין – תוכל להסביר ?
ת. מערכת היחסים עם התובעת לא היה של חודש. עוד בתקופת המנהל הקודם שלה שרצה לפטרה ואמרתי לו לתת לה הזדמנות ושיחות עם לילך. היו דיונים עם התובעת לאורך חודשים ארוכים.

ש. לא נכחת בשימוע ?
ת. נכון.
ש. איך אתה מסביר שאין לכם ראיות לגבי שיחות פרט למה שכתב אופיר ?
ת. לפני לילך לא היתה בחברה מנהלת משאבי אנוש. היו אמירות בעל-פה ולא תמיד היה תעוד. לכל שיחה שנערכה מאז שלילך הגיעה לחברה, יש תעוד.

לשאלת בית-הדין – מתי הגיעה לילך לחברה ?
ת. אני חושב שבחודש אפריל 2008 והיא עזבה לאחר שנה וחצי.

לשאלת בית-הדין – מהגעתה של לילך ב2008 ועד לפיטורי התובעת, ערכת שיחות עם התובעת או רק אופיר ?
ת. אני לא ערכתי עימה שיחות.

לשאלת בית-הדין – היו שיחות של המנהל הקודם עם התובעת בשנת 2008 ?
ת. לא זוכר. הנושא של התובעת תמיד היה על סדר היום.

לשאלת נציג הציבור – מדוע למרות התלונות המשכתם להעסיקה אם תפקידה היה רק מזכירה?
ת. יש מרכיבים נוספים כמו מרכיבים רגשיים.

לשאלת נציג הציבור – האם היקף תפקידה היה חלק מהמניעים שלא לפטרה ?
ת. לפטר זה קל. ניסינו לשבת קודם עם העובדת.

ש. מה קרה לאחר תום השימוע ?
ת. אופיר עדכן אותי. איני זוכר מתי בדיוק.
ש. זה היה ביום חמישי אחה"צ.
ת. אוקי. הוא עדכן אותי על השיחה ושהוא לא רואה תכלית להמשך היחסים האלה. החלטנו לפטר אותה.
ש. מתי החלטת לפטרה ?
ת. באותה שיחה. לא זוכר אם זה היה בחמישי או ברביעי או בראשון. לא זוכר.
ש. כשהוא בא אליך לעדכן לגבי השימוע החלטת לפטרה ?
ת. כן, גם לילך לדעתי נכחה.
ש. ואז הכנת לה את מכתב הפיטורים ?
ת. נכון. אני הכנתי לה.
ש. מה קרה לאחר שהיא קיבלה את מכתב הפיטורים ?
ת. לא יודע.

ש. למרות שלטענתכם היא מחקה את המחשב רציתם אותה לחפיפה ?
ת. כן. את נושא המחיקה לקח זמן לגלות. למחרת היא היתה אמורה להגיע לחפיפה, היא היתה נשארת לחפיפה עם אופיר ואין בכך בעייתיות. איני יודע את סמיכות הזמנים בין גילוי המחיקה לבין המועד בו היא התבקשה להעביר חפיפה.
ש. לגבי נספח א' לכתב התביעה – איך זה מתיישב עם דבריך ?
ת. דברתי עם שלושה אנשים: מני, מרק ומוטי. כולם ענו לי אותה תשובה – אין טעם להתחשבן עם מישהי שצריכה עכשיו לחפש עבודה.
ש. ישנם מסמכים שמציגים גרסה הפוכה למה שאתה אומר לגבי התנהגותה ותפקודה של התובעת. ומול זה יש עדות שמיעה שלך שהם טוענים ההיפך. יש לך ראיה בכתב שהם אינם שבעי רצון מתפקוד התובעת ?

ב"כ הנתבעת:
אני מתנגד. המסמכים הוגשו שלא באמצעות עורכם. חברי בחר שלא לזמן לעדות את עורכי המכתבים. העד מספר על תוכן שיחה שהוא ערך עם כותבי המכתבים ולכן זו אינה עדות מפי השמועה. אני מתנגד להגשת המסמכים האלה.

המשך ח.נ.
ש. ישנם מסמכים המביעים שביעות רצון מתפקוד התובעת ומאידך יש את דבריך שלטענתך אותם אנשים אינם שבעי רצון מתפקוד התובעת. תוכל להביא ראיה לדבריך ?
ת. אין לי ראיה פיזית.

לשאלת נציג הציבור – מי הגב' חכשורי ?
ת. מנהלת רכש. היא היתה אחראית על ה"איזו". מדובר על שאלון יזום שנשלח ללקוחות.

לשאלת בית-הדין – על מה התובעת קיבלה עמלות ?
ת. מאמצי גביה שלה. הצבנו פרמטרים, טבלה שאמורה למדוד את ההצלחה שלה. חלק זה בגין חשבוניות של השרות שיצאו – החיוב על חוזי השרות הוא רבעוני או חודשי. היא קיבלה אחוז מסוים מהחשבוניות שיצאו ללקוחות בגין שרות. היא קיבלה עמלה בגין חידוש חוזים ועמלות בגין קריאות שרות שהיא טיפלה בהם טיפול אדמיניסטרטיבי כמו לקרוא לטכנאי שילך ללקוח.

לשאלת בית-הדין – מדוע היא קיבלה עמלות בגין הטיפול בשרות ?
ת. המטרה היתה לעורר מוטיבציה ששום חשבונית לא תשכח בדרך, שאנשים יערכו מעקבים לשלוח את החשבונית בזמן.

לשאלת בית-הדין – מדוע לתובעת נתתם עמלות בגין שרות ?
ת. היא היתה אמורה להוציא את החשבוניות. היא היתה הגוף שהלך להנה"ח עם התיק וביקשה להוציא חשבוניות.

לשאלת בית-הדין – מה היה חלקה בחידוש חוזי שרות וקבלת קריאות שרות ?
ת. לוודא שכל החשבוניות ייצאו לפי ההסכם. להכריח אותה לשבת על טבלאות אקסל. אם רוצים לסגור חורים אז נותנים תמריץ.

לשאלת נציג הציבור – התובעת העידה שהיא שיפצה את חוזי השרות. האם בגין זה היא קיבלה עמלות ?
ת. לא. אני לא מקבל את הטענה שלה שהיא הפעילה שיקול דעת.

לשאלת בית-הדין – האם היו לה הנחיות לגבי טווח בו היה לה שיקול דעת ?
ת. לא, זה ניתן רק למנהלים ולא לתובעת.

ש. לגבי תלונות של לקוחות – מה אתם עושים במקרה של תלונות לקוח על עובד ?
ת. הדבר הנכון היה לדבר עם העובד ועם הלקוח. זה מה שמנהל מחלקה עושה.

לשאלת בית-הדין – אופיר טען בעדותו שהיה לתובעת שיקול דעת מסוים במקרים בהם נאמר לה לנהל שיחה בטווח מסוים או נורמות מוכתבות מראש - עמ' 6 ש' לפרוטוקול 20-22.
ת. הכוונה של אופיר היא שיכול להיות שהיא קיבלה סמכות מהמנהל לנהל מו"מ עם לקוח על מנת להוציא עוד אחוז ואז זה בסדר. ההנחיות הכספיות בחברה מאוד קשיחות. היה לה שיקול דעת רק אם היא קיבלה אישור מראש מהמנהל.

לאחר הפסקה.

הצדדים:
אנו מקבלים את הצעת בית-הדין, לפיה - לסילוק מלא, סופי ומוחלט של כל טענות הצדדים מכל מין וסוג ומבלי להודות בחבות כלשהי, תשלם הנתבעת לתובעת סך של 45,000 ש"ח, כאשר מתוך סכום זה סך של 16,137 ש"ח הינם בגין פיצויי פיטורים.

הנתבעת תשלח לתובעת טופס 161 בתוך 7 ימים מהיום והתובעת תחתום על המסמך ותחזירו לנתבעת בהקדם האפשרי.

סכום הפשרה ישולם לתובעת, בתוך 30 יום ממועד קבלת טופס 161 חתום ע"י התובעת, באמצעות המחאה לפקודתה שתשלח למשרד בא-כוחה.

אנו מבקשים ליתן להסכמה זו תוקף של פס"ד.

התובעת וב"כ

מנכ"ל הנתבעת וב"כ

<#3#>
פסק דין
ניתן בזאת תוקף של פסק-דין להסכם הפשרה אליו הגיעו הצדדים, כאמור לעיל.

<#4#>
נ.צ. מר צבי קוסטרינסקי
ניתן היום, ג' בתמוז תשע"א (5.7.11), במעמד הצדדים.
נ.צ. גב' נירית אשכר טולקובסקי

נטע רות, שופטת

קלדנית: דפנה ענוה-רז

1