הדפסה

בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע בפ"ת 3178-05-15

בפני
כב' השופט הבכיר, דוד לנדסמן

מבקשים

מדינת ישראל

נגד

משיבים

סאלם אבו ע'אנם-בהעדר
עו"ד גרוס- בהעדר

החלטה

זו החלטה לבקשה נוספת לסיווג הפסילה עד תום ההליכים, שהוגשה ע"י ב"כ המבקש.

המבקש נפסל מלנהוג עד תום ההליכים בגין תאונת דרכים קטלנית שהתרחשה ביום 3.2.15, כאשר הקלטרת, שהוא הוביל על המשאית, בה נהג, פגעה בעוצמה בדופן שמאלי של אוטובוס, שהגיע מכיוון הנגדי וכתוצאה מכך מצאו מותן שמונה נוסעות שבאוטובוס.

המשפט עדיין מתנהל ולא ניתן לדעת בדיוק מתי הוא יסתיים.

ביום 13.6.19 נערך דיון בנוכחות הצדדים בקשר לבקשת המבקש, שהוגשה בבוא מועד כדי לסווג את הפסילה באופן שתותר למבקש לנהוג על משאית מסוימת בדרגה C 1 , שפרטיה הומצאו בבקשה שהוגשה לבית המשפט.

אלא, בתחילת הדיון פתח ב"כ המבקש את טיעוניו בבקשה לביטול כליל של כל המגבלות שהוטלו על רשיונות המשיב, שמשמעות הדבר ביטול הפסילה עד תום ההליכים.

במצב עניינים זה, צודק ב"כ המשיבה בתגובתו שזה לא מה שנטען ו/או התבקש בבקשה שנקבעה לדיון.

להדגיש כי כל מה שנתבקש בית המשפט לקבוע בבקשה היה לסווג את הפסילה כדי להתיר למבקש לנהוג על משאית מסוימת בדרגה C 1.

במהלך הדיון נטען כי המבקש פוטר מעבודתו, אינו מצליח למצוא עבודה אחרת בתור נהג, כאשר הוא מחוייב לקבל אישור בית מהשפט מראש המתיר לו לנהוג על משאית מסוימת בלבד.

עוד טוען ב"כ המשיב כי בדיון ההוכחות האחרון חלה תפנית בעוצמת הראיות נגד המבקש, בכך שניתן ללמוד כי רשלנות של שוטרי יחידת יואב, שליוו את הרכב גרמה להתרחשות התאונה.

ראשית כל, כבר מתחילת הטיפול בתיק, ידוע כי היה ליווי משטרה לרכב וגם אם - נניח לצורך הדיון – כי היתה רשלנות מצד אותם שוטרים , ש לא ניתן לקבוע דבר בשלב זה במסגרת בקשה זו, עדיין חובת זהירות חלה על המבקש, בתור נהג משאית, שהוביל קלטרת, שלפי הנטען, בלט לתוך מסלול הנגדי.

להדגיש כי לפי סעי ף 46 ב (א) לפקודת התעבורה במקרה של אישום באחריות לתאונה קטלנית יורה בית מהשפט על פסילה עד תום ההליכים וכי לפי סעיף 46 ב (ב) לפקודה רק רשאי בית המשפט לא לפסול עד תום הליכים "אם שוכנע מנימוקים שיפרש כי אין בנהיגת הנאשם משום סכנה לציבור".

נטל השיכנוע חל – איפוא – על הנאשם.

כפי שצוין בהחלטות הקודמות, מדובר במבקש שצבר לחובתו במרוצת השנים לא פחות מ-106 הרשעות קודמות ומואשם בגרימת תאונת דרכים קטלנית קשה מאוד.

יחד עם זאת, בית המשפט לא התעלם ממצוקת המבקש ולכן כבר ביום 20.2.18 התיר לו לנהוג על רכב פרטי בדרגה B ואילו ביום 7.2.19 התיר לו לנהוג משאית בדרגה C 1 בהתאם לפרטים שיומצאו לבית המשפט.

רק מלפנים משורת הדין ונוכח התמשכות ההוכחות בתיק ומצוקה הכלכלית של הנאשם, ובהתחשב כי כבר ניתנה לו רשות לנהוג על רכב בדרגה C 1 , אני מוכן להקל במקצת את המגבלות החלים על רשיונו בכך שיותר למבקש לנוהג בכל רכב בדרגה C 1 , שהינה הדרגה הנמוכה מבחינת כלי רכב כבדים, ללא צורך באישור מיוחד של בית המשפט.

אין אני מוצא הצדקה לביטול כליל של הפסילה ו/או סיווג נוסף שיתיר לו לנהוג על כלי רכב כבדים נוספים.

לסיכום, אני מסווג את הפסילה עד תום ההליכים באופן שמעכשיו המבקש יהיה רשאי לנהוג על רכבים בדרגה B ו – C 1 .

להודיע.

ניתנה היום, כ"ט סיוון תשע"ט, 02 יולי 2019, בהעדר הצדדים.