הדפסה

בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע בפ"ת 3178-05-15

בפני
כב' השופט הבכיר, דוד לנדסמן

מבקשים

מדינת ישראל

נגד

משיבים

סאלם אבו ע'אנם

החלטה

זו החלטה לבקשה של המבקש (הנאשם) לביטול פסילת רשיון נהיגה עד תום ההליכים.

המבקש מואשם ב- 8 מקרים של גרימת מוות ברשלנות בתיק 3124-05-15 בגין תאונה קטלנית שהתרחשה ביום 3.2.15, כאשר הקלטרת, שהוא הוביל על המשאית בה הוא נהג ,פגעה בעוצמה בדופן שמאלי של אוטובוס, וכתוצאה מכך, 8 נוסעות באוטובוס מצאו מותן.
בהתאם להוראות סעיף 46 ב לפקודת התעבורה ונוכח חומרת התאונה, פסול המבקש מלנהוג עד תום הליכים מזה בשלוש שנים.

ב"כ המבקש טוען כי לא מדובר בתאונה "קלסית" של רשלנות שנובעת מאופן הנהיגה, אלא במקרה מצער זה, היו מעורבים גורמים נוספים] שחלקם כבר באו על עונשם.

המשפט נגד המבקש טרם הסתיים ולא ידוע מתי הסתיים, כאשר ברור שזה לא יהיה בחודשים הקרובים , לא רק בשל היקף העדויות אלא הצפי כי כב' השופטת גרבי תצא בקרוב לחופשת לידה.

ב"כ המבקש טוען כי חרף העדר רשיון, עדיין מועסק המבקש במקום עבודתו אבל בהעדר רשיון מעסיקו אינו יכול הבטיח השארתו במקום העבודה.

קצין הבטיחות שעבד בחברה סיפר לבית המשפט כי המבקש נאלץ להגיע למקום העבודה ברכבת, בטרמפים והוא תלוי בחסדיו של אחירם, דבר שמקשה עליו מאוד.

ב"כ המשיבה הפנה לנסיות הקשות של התאונה, עבר התעבורתי של המבקש, שהוי מצד ב"כ המבקשים בהגשת בקשות לגילוי חומר ראיות שגרם לעיכוב בשמיעת התיק ובנסיבות אלו נסיבות אישיות של המבקש לא צריכות לגבור על הסיכון לציבור מהמשך נהיגתו.

נוכח היקף הראיות ועדויות שהוגשו עד כה, ובהתחשב כי המשפט עדיין בעיצומו וטרם הסתיימה פרשת התביעה, ולאחר עיון בהודעת העד – וידן גליסקי ועדותו של ויטלי טרוטיאק בבית המשפט, לא ניתן לקבוע בשלב זה כי חל כרסום בראיות התביעה, המצדיק ביטול הפסילה עד תום ההליכים.

המבקש מחזיק ברשיון נהיגה משנת 1978, הוא צבר לחובתו לא פחות מ – 106 הרשעות קודמות, רובן עבירות הקשורות לעבודתו בתור נהג משאית. פסילת רשיון נהיגה האחרונה היתה לתקופה של 3 חודשים בשנת 2000, קרי לפני למעלה מ 0 15 שנה לפני התאונה.

במצב עניינים זה, כאשר התאונה התרחשה תוך כדי עבודתו כנהג רכב כבד, רוב הרשעות הקודמות אף הן קשורות כאמור בעבודתו כנהג משאית. אני סבור שמתו ך התחשבות בנסיבותיו האישיות ושכלול כל הנסיבות הקשורות למקרה מצער זה, לא יפגע האינטרס הציבורי אם בית המשפט יקבל את הבקשה באופן חלקי ויאפשר למבקש לנהוג ברכב פרטי על מנת להגיע ביתר קלות למקום עבודתו ואף יהיה בכך – אני מקווה- כדי לאפשר לו לשמור על מקום עבודתו, כאשר ברור שהפסילה מיועדת לאיין את מסוכנות נהיגתו ולא למוטט את המבקש ומשפחתו מבחינה כלכלית.

אשר על כן, אני קובע כי הפסילה עד תום ההליכים תסווג באופן שהמבקש יהיה רשאי לנהוג ברכב בדרגת רשיון B לצורכי עבודתו בלבד.

הפסילה עד תום ההליכים תישאר תקפה על יתר דרגות רשיון שברשות המבקש.

ניתנה היום, י"ג סיוון תשע"ט, 16 יוני 2019, בהעדר הצדדים.