הדפסה

בית המשפט המחוזי בנצרת 21

בפני
כב' הנשיא אברהם אברהם

המבקש/התובע
מוהנד חטיב
ע"י ב"כ עוה"ד ספורי מוחמד ואח'

נגד

המשיבות/הנתבעות

  1. מועצה אזורית גליל עליון (ת"צ 30424-04-20)
  2. מועצה אזורית עמק יזרעאל (ת"צ 30340-04-20)
  3. מועצה אזורית גולן (ת"צ 30375-04-20)
  4. מועצה אזורית עמק המעיינות (ת"צ 30384-04-20)
  5. מועצה אזורית מבואות החרמון (ת"צ 30437-04-20)
  6. מועצה אזורית מרום הגליל (ת"צ 30446-04-20)
  7. עיריית צפת (ת"צ 30461-04-20)
  8. עיריית נוף הגליל (ת"צ 30477-04-20)
  9. מועצה מקומית רמת ישי (ת"צ 30497-04-20)
  10. מועצה מקומית כפר תבור (ת"צ 30510-04-20)
  11. מועצה מקומית גליל תחתון (ת"צ 37381-04-20)
  12. מועצה מקומית קצרין (ת"צ 37487-04-20)
  13. מועצה אזורית בוסתן אלמרג' (ת"צ 37404-04-20)
  14. מועצה מקומית דבוריה (ת"צ 37411-04-20)
  15. עיריית טבריה (ת"צ 2713-05-20)
  16. מועצה מקומית מטולה (ת"צ 2732-05-20)
  17. עיריית יוקנעם (ת"צ 2739-05-20)
  18. מועצה מקומית ראש פינה (ת"צ 2746-05-20)
  19. מועצה מקומית אל בטוף (ת"צ 2771-05-20)
  20. מועצה מקומית עילוט (ת"צ 2777-05-20)
  21. מועצה מקומית אכסאל (ת"צ 2788-05-20)
  22. מועצה אזורית עמק הירדן (ת"צ 2791-05-20)
  23. מועצה אזורית מגידו (ת"צ 4897-05-20)
  24. מועצה מקומית חצור הגלילית (ת"צ 4912-05-20)
  25. מועצה מקומית בועיינה נוג'יידאת (ת"צ 4917-05-20)
  26. מועצה מקומית מג'אר (ת"צ 4963-05-20)
  27. מועצה מקומית מגדל (ת"צ 4991-05-20)
  28. מועצה אזורית גלבוע (ת"צ 5050-05-20)
  29. מועצה אזורית מעלה יוסף (ת"צ 5056-05-20)
  30. מועצה מקומית בוקעתא (ת"צ 5062-05-20)
  31. מועצה מקומית יסוד המעלה (ת"צ 5074-05-20)
  32. מועצה מקומית זרזיר (ת"צ 18144-05-20)
  33. מועצה מקומית גוש חלב (ת"צ 18150-05-20)
  34. מועצה מקומית טובא זנגריה (ת"צ 18165-05-20)
  35. מועצה מקומית טורעאן (ת"צ 18178-05-20)
  36. מועצה מקומית יפיע (ת"צ 18186-05-20)
  37. מועצה מקומית כעביה (ת"צ 24144-05-20)
  38. מועצה מקומית כפר קמא (ת"צ 34301-05-20)
  39. מועצה מקומית כפר כנא (ת"צ 34349-05-20)
  40. מועצה מקומית מסעדה (ת"צ 34358-05-20)
  41. מועצה מקומית מג'דל שמס (ת"צ 34375-05-20)
  42. מועצה מקומית עין מאהל (ת"צ 34386-05-20)
  43. מועצה מקומית עילבון (ת"צ 34394-05-20))
  44. מועצה מקומית שיבלי (ת"צ 38134-05-20)
  45. עיריית קרית שמונה (ת"צ 39440-05-20)
  46. עיריית מגדל העמק (ת"צ 44614-05-20)
  47. עיריית עפולה (ת"צ 51252-05-20)
  48. מועצה מקומית עג'ר (ת"צ 54241-05-20)
  49. מועצה מקומית משהד (ת"צ 68176-05-20)

החלטה

  1. המבקש הגיש כמאה בקשות לאישור תובענות כייצוגיות באמצעות בא כוחו, עו"ד מוחמד ספורי, שעניינן פרסום הסדרי נגישות לפארקים שבמתחם היישובים שבכותרת. הבקשה הראשונה הוגשה לביהמ"ש לעניינים מנהליים בחיפה, אחרות פוזרו בין בתי משפט מנהליים ובתי משפט השלום ברחבי הארץ.
  2. בת"צ 30053-04-20, המתנהלת בבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה, הוגשה בקשה בכל הנוגע לסמכות העניינית לדון בכלל הבקשות. ביום 22.08.2020 קבע כב' השופט ר' סוקול, כי הסמכות העניינית לדון בתביעות הללו נתונה לבית המשפט האזרחי ולא לבית המשפט המנהלי והעביר את התיקים שבפניו (53 תיקים) לביהמ"ש השלום בחיפה.
  3. מספר משיבות לא השלימו עם ההחלטה בעניין הסמכות העניינית והגישו בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון , בקשה שעודנה תלויה ועומדת (רע"א 6124/20). בד בבד הוגשה בקשה לעיכוב ביצוע, בקשה שנדחתה בהחלטת כב' השופט סוקול מיום 01.09.2020. המשיבות פנו ובאו בבקשה רשות ערעור נוספת בעניין עיכוב הביצוע (בר"מ 6275/20).
  4. כעת מעדכן ב"כ המבקשים כי בקשת רשות הערעור בעניין עיכוב הביצוע, נדחתה בהחלטת בית המשפט העליון (כב' השופטת ע' ברון) מיום 18.10.20. בהחלטה נאמר: "גם אם יתברר לימים כי הסמכות העניינית נתונה לבית המשפט לעניינים מינהליים, בנסיבות העניין הדבר איננו מצדיק הקפאה של עשרות רבות של הליכים ייצוגיים".
  5. בנסיבות אלה בהן בית המשפט השלום בחיפה יחל לדון בעשרות תביעות הזהות במהותן לתביעות המתבררות בפני, ואף שטרם הוכרעה סוגיית הסמכות העניינית לגופה, אני סבור כי נכון יהיה להיעתר לבקשה לאיחוד התיקים וזאת מכוח סעיף 7 לחוק תובענות ייצוגיות. התשס"ו-2006.
  6. לאור האמור המזכירות תעביר את התיקים שבכותרת לבית המשפט השלום בחיפה.

ניתנה היום, ג' חשוון תשפ"א, 21 אוקטובר 2020, בהעדר הצדדים.